woensdag 31 augustus 2011

Narni

Etappe: Assisi - Narni, 95 km
via Spello, Bevagna, Massa Mantana, Aquisparta

Vanmorgen ben ik uitgezwaaid onder geklik van vele camera's. Er was namelijk een groep jongeren(ca. 14 denk ik), die de jeugdherberg bevolkten en die hadden mijn fiets opgemerkt. Ze wilden een demonstratie, want ze konden haast niet geloven dat je daarop echt kon rijden. Dat heb ik gedaan en ik ben onder luide aanmoedigingen aan de etappe begonnen. Erg leuk.
Het was opnieuw -het wordt saai- een prachtige etappe, met veel uitzichten en mooie stadjes en dorpjes. Vooral Spello en Bevagna vond ik prachtig, maar ik heb ook even een omweggetje gemaakt naar een heel klein, maar wel volledig met een hoge muur versterkt dorpje Villa San Faustino. Een soort miniatuur-Spello. Ze hebben daar wel ondervonden dat je, als je een muur om een dorp bouwt, wel problemen oproept want alle uitbreidingen moeten dan binnen die ruimte blijven. Het kan dan een heel geprop worden.

De foto van mijn hoed is al weer geschiedenis. Ik weet niet waar hij is, maar hij is gevlogen. Gelukkig is hij vastgelegd . ..
In Acquasparta wilde ik naar de jeugdherberg. Bij de receptie was niemand, dus na een kwartiertje ging ik maar eens boven op zoek en daar zag ik iemand met een sleutel. Ja, ze kwam zo, maar moest eerst even wat anders doen. Even later zag ik haar wegrijden in haar auto en ze kwam niet terug. Uiteindelijk heeft iemand voor mij het informatienummer gebeld, en die kreeg te horen dat er geen kamers vrij waren. . .
Dus: Nun weiter, denn, nun weiter, mein treuer Wandelstab . . .
Zo kwam ik uiteindelijk toch in Nerni, verder dan ik van plan was, maar door dat uurtje wachten was mijn lichaam aardig uitgerust- mijn geest bepaald niet, maar tegen opwinding helpt fietsen heel goed dus nu ben ik 25 km verder in een ostello en ik ben weer helemaal tot rust gekomen. Er wacht mij hier een maaltijd en een pot bier, alles voor weinig geld!

2 opmerkingen:

marijke zei

Hele diverse ervaringen dus vandaag. Hopelijk heb je lekker gegeten en gedronken en heb je er na een goede nacht morgen weer zin in!

Anoniem zei

Dat hoedje stond je uitstekend. Jammer dat het weggewaaid is.
Overigens respect voor je doorzettingsvermogen. Petje af!
Asisi lijkt ons wonderschoon. Niet geweest, maar je wet maar nooit.
Nog een tip voor Rome. Vergeet Ostia, de oude havenstad niet. Je kunt er met de trein komen, je kunt er wel de hele dag wandelen zo groot is het.
Nog veel reisplezier.
Arie en Alie.