dinsdag 9 augustus 2011

Donau!

Etappe: Tübingen - Sigmaringen, 70 km
via: Berg!
Vanmiddag reed ik over de Donau-brug. De Donau! Dan denk je aan Boedapest, of Wenen of zo, maar hij begint hier al in de buurt. Het betekent ook dat mijn zweetdruppeltjes nu in de Zwarte Zee belanden in plaats van in de Noordzee.
Vanmorgen moest ik dus de Rauhe Alb (de Zwabische Alb) over en dat vond ik best spannend. Maar het viel geweldig mee. Natuurlijk was het wel de eerste 20 km heel hard werken, maar het was wel goed te doen. En daarna kwam een heel lang licht dalend stuk met wind in de rug- je begrijpt wel dat ik zingend op de fiets zat.
Het was ook landschappelijk een prachtige rit, over smalle landweggetjes in bossen en velden, meestal langs een beek. De dorpjes, stelden deze keer niet veel bijzonders voor (wat betekent: tamelijk gewoon, maar daardoor ook meer authentiek dan de bekendere toeristenplaatsen. Eigenlijk wel heel lieve plaatsjes).
Het was wel koud, vanmorgen! Tot nu toe was een T-shirt genoeg, maar nu moest er een hemd en een jack bij. En dat in Zuid-Duitsland. Bovendien kwam er af en toe een bui over met veel wind en een ijskoude regen. Op zeker moment waren mijn vingers zo koud dat ik de zip-lockzakjes waar mijn belangrijke spullen in zitten (ook het routeboekje) niet meer dicht kon krijgen. Misschien door de grotere hoogte- ik ben nu voor het eerst 760 m hoog op de fiets en daar schijnt het kouder te zijn. Goed om te bedenken voor ik in Oostenrijk in mijn shirtje de bergen op ga (mocht ik daartoe besluiten). Nu is het weer prachtig .
Nu naar de jeugdherberg. Ik zit in een bieb hier in de stad, en daar heb ik beperkt tijd. Dus hier blijft het bij voor vandaag!
vanaf de brug over de Donau bij Sigmarinen

1 opmerking:

Anky zei

Dag Wil,
Cor en ik volgen met veel plezier je blog. Elke avond voor het slapen gaan lees ik nog even hoe je dag en je traject verlopen is. We volgen je op de kaart. Dat jij heel plezierig schrijft, wisten we natuurlijk al, maar dat blijkt nu weer eens te meer. Pas goed op jezelf!
Liefs vanaf een herfstig Terschelling, Anky