donderdag 4 augustus 2011

Ich weiss nicht, was soll es bedeuten . .

Koblenz (Ehrenbreitstein) - Bingen, 70km

Opnieuw een stuk langs de Rijn, met een vliegende start, om de remblokjes sneller te verslijten denk ik. Wat ligt die jeugdherberg hoog en wat is het steil, daar in Koblenz! Maar het uitzicht vanaf de vesting over de fameuze Deutsches Eck is fantastisch, (vooral als de regen is opgehouden). Zie de foto hieronder, die ,s morgens vroeg is gemaakt, vandaar wat nevelig.
Vandaag was het opnieuw een relaxte rit, over fietspaden langs de rivier, alleen wat vaker met de auto´s op de weg naast je (wel een vangrail er tussen). Ik ben blij dat ik voor dit stuk de tijd genomen heb, het is hier prachtig en het zonnetje is er voortdurend bij. Verder is er niet heel veel over te zeggen, op een hagedis na die overstak om mij een plezier te doen. Vanavond ga ik slapen én eten in de JH in Bingen.
Over gisteren nog: even een kijkje genomen in e Appollonius-kerk in Remagen, waar het hoofd van de heilige wordt bewaard. Er is een leuke legende bij over een schip dat het hoofd vervoerde naar Keulen, bij Remagen weigerde verder te gaan en dat pas weer deed nadat het hoofd daar werd achtergelaten. Nu kunnen mensen daar na de mis gezegend worden met een gouden hoofd, zoals ik kon waarnemen.

1 opmerking:

Evert zei

Even wat verduidelijking graag: heb jij waargenomen dat er mensen gezegend werden met een gouden hoofd?