maandag 15 augustus 2011

Rustdag

Het weer dat jullie al heel goed kennen, heeft mij dan toch ingehaald.
Toen ik wakker werd ruiste de regen vrolijk op het dak van mijn pension, en het zag er niet naar uit dat het vandaag nog droog zou worden, zei mijn gastvrouw. Nu regent het wel niet zo vreselijk hard, maar voor vandaag staat de afdaling van de Reschen-pas op het schema, met hellingen tot 15% omlaag. Dat lijkt mij met natte banden en remmen geen sinecure. Iedereen bindt mij -heel lief- op het hart om vooral goed op mijzelf te passen en dit lijkt mij het moment om daarnaar te luisteren. Bovendien moet ik mijn correspondentie bijwerken en een dag echt de benen rust geven kan ook geen kwaad. Natuurlijk kun je een rustdag beter doorbrengen in Verona of Florence dan in Nauders, nou ja. Mijn correspondentie en mijn blog krijgen nu even ruimte.
Wel heel sneu voor de mensen hier, die vandaag 15 augustus, Maria Himmelfahrt vieren, een groot feest in Oostenrijk. Er staan ook hier in Nauders nogal wat buitenactiviteiten op het programma. Daar zal wel weinig van terecht komen.

Italie moet dus een dag wachten. Maar tot mijn blijdschap zag dat de Alpen véél verder in Italie doorlopen dan ik dacht, wel aan Verona toe. Ik hoef de bergen dus voorlopig nog niet te missen!

Tenslotte: mijn insektenvanger heeft een bij gevangen. Hij sták!

Geen opmerkingen: