zaterdag 27 augustus 2011

Perugia

Etappe: Sansepolcro - Perugia,85 km
via prachtige Apennijnenweggetjes

Iemand (hij weet het) vertelde mij dat Perugia erg mooi was. Hij zei er niet bij dat het boven op een berg ligt. Bij de tabacci waar ik de weg vroeg keken ze dan ook erg verbaasd: ga je de fiets dan dragen of zo? Mar ik ben er, en het ìs erg mooi. Ik blijf dan ook een dag langer. De temperatuur is een stuk aangenamer en er is wind. Tegenwind weliswaar, maar hij geeft verkoeling. Verder: deze computer is een ramp, dus basta! Morgen verder met de blog.

2 opmerkingen:

Welmoed zei

Klinkt prachtig! Ik begin een beetje jaloers te worden. Gisteren had ik geprobeerd om naar de stad te gaan (half uurtje fietsen heen, drie winkels, half uurtje fietsen terug) en dat was al reuze vermoeiend met die dikke buik. Dus de gedachte van flitsend op de fiets door een prachtig Italiaans landschap klinkt nu wel heel aantrekkelijk!

Maar jij kan ons straks vast fantastisch adviseren waar het mooi kamperen is in Italie, toch?

liefs w

evert zei

Ik ken je route niet, maar als je al in Perugia bent, mag je eigenlijk Assisi met Franciscus en Chiara niet missen! (Ook al ligt Assisi ook op een heuvel...) En dan via Spello, Foligno, Spoleto naar het zuiden ..
Prachtige stadjes! Mooie omgeving!
Overigens kan ik best verteld hebben dat Perugia zo'n mooie stad is, maar ik wist niet dat jij daar dan meteen ook maar naar toe wou fietsen.