zaterdag 20 augustus 2011

Verona

Etappe (vrijdag): Rovereto - Verona 85 km (en niet 60, zoals gedacht)
Vrijdag rustdag, alleen plaatselijke kilometers.

Dat viel in zekere zin even tegen: ik dacht dat de etappe maar 60 km zou zijn, en het waren er ruim 80. De route leek veel op die van gisteren, mn iet veel nieuws over te melden dus. Waarmee niets kwaads gezegd is! Maar wel 25 km extra, en dat in de Italiaanse hitte. Blijkbaar heb ik toen een mineralentekort opgelopen want 's avonds in de opera was ik zo slap en slaperig dat de helft van La Bohème aan mij voorbijging. Maar het ingenieuze gebruik van de Arena als openluchtgebeuren heb ik bepaald niet gemist! Vanavond ga ik weer, Romeo en Juliette voor maar € 19, waar vind je dat! En ik heb nadat ik mineraaltabletjes genomen heb een stuk meer te koop. Overigens: op de stenen zitten is op te lossen met een kussen, maar . . . die stenen zijn wàrm! Een heel nieuwe ervaring.
Verona is wel prachtig! Veel Romeinse resten, prachtige oeroude kerken, Italaanse sfeer in de winkelstraten en de wijkjes eromheen- een heel goede plek om een rustdag door te brengen.
Ik heb ook de tijd, want volgens mijn teller is er nu 1500 km gedaan en dat is tweederde van het totaal. Maar de Apennijnen komen nog.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Wil
wat leuk om jouw reis te volgen. Vandaag wil ik je feliciteren met het feit dat je zo'n geweldige prestatie levert en met je verjaardag morgen. Van harte!!Maak er morgen een mooie dag van. Dat lukt vast wel in zo'n prachtige stad als Verona.
Een hartelijke groet Corrie

Anoniem zei

dag broertje, ik mag nu wel U tegen je zeggen, want je prestaties liegen er niet om en je wordt een dagje ouder! Gefeliciteerd.
Dat je de moed hebt om na die, soms zware, tochten nog zulke leuke enthousiaste verslagen te maken!! Geweldig.
Wij gaan met Jaap en Rens kamperen, dus ik zal node je verhalen voorlopig missen. Maar misschien heeft Jaap z'n laptop mee. Dus voor nu even goede reis, na je rustdag(en) en we kijken uit naar de volgende etappe. GekeDick

Anoniem zei

Hallo Wilkeek,

Mooie verslagen, leuk om te lezen, ik weet wel iemand die er desgewenst een levensverhaal in boekvorm van kan maken!

De Romeinen zullen raar opkijken straks. Dat je met olifanten over de Alpen kan weten ze daar sinds Hannibal. Maar toen hadden ze nog geen fietsen...

Je bent over een tweetal uurtjes jarig, daar gaan we nu direkt een borrel op nemen. Van harte gefeliciteerd!

Succes verder,
Hans en Marijke.

Anoniem zei

Hoi Wil,
Wat een mooie tocht. Zoals je het beschrijft kun je als het ware het landschap voor je zien. Ik heb vaker gemerkt dat je heel goed op de hoogte bent van kenmerken of de geschiedenis van plaatsen waar je langs fietst. Ik wens je nog een heel goede voortzetting van je reis en natuurlijk gelukgewenst met je verjaardag.
Hartelijke groeten vanuit Sneek

Arie en Alie zei

Hallo Wil,
Als eerste van harte gefelicieerd met je verjaardag. We genieten van je reisverslagen. Alie leeft erg met je mee, zou daar voor zo'n prijsje alle opera's wel willen horen en de hete stenen neemt ze erbij. Nu op naar Rome (750 kilometer)en dat in de Italiaanse warmte! Blijf aan je mineralen denken. Veel plezier en succes.
Alie en Arie.

fokke en Lenie zei

Hallo Wil

Allereerst Van Harte GEfeliciteerd met je verjaardag.
We staan er elke dag weer versteld van dat je dit doet en we volgen het met veel interesse.
Veel succes verder en pas goed op je zelf.
Fokke en Lenie

Anky zei

Van Harte Gefeliciteerd! We hebben een
glaasje op jou gedronken vandaag en weer eens op de kaart gekeken om te zien waar je precies zit. Wij kunnen je ons heel goed voorstellen in Verona .


Cor en Anky

Brenda Kronemeijer-Heyink zei

Matthijs en ik hebben een kaart van je reis(verslag) gemaakt (als verjaardag cadeau). Het is te vinden op: http://maps.google.com/maps/ms?msid=214955584161956844591.0004aaf15d33dedab778e&msa=0.

Nienke Smit zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en met het bereiken van Verona! We hebben je kaartje uit Nauders ontvangen. Leuk! Je hebt nu eerst een plat stuk (vrij saaie vond ik) Po vlakte voor de boeg, dus een beetje tijd om bij te komen van het klimmen voordat de Apennijnen beginnen. Groeten!