zondag 28 augustus 2011

Perugia op een vrije dag

Gisteren schold ik op de computer. Vandaag is het dezelfde. .
Maar ik heb de hele dag in P. doorgebracht en er is echt veel moois te zien. Het museum is rijk voorzien van werken, maar wel veel van hetzelfde; allemaal kerkelijke kunst tot 1800. En dat zie je in de kerken, hoe mooi ook, natuurlijk ook. Ik ging verlangen naar wat meer expressionisme.
Het stadsbeeld is geweldig, echt een rommelige Italiaanse stad met overal prachtige palazzo's, poorten, stadsmuren, één poort zelfs uit de derde eeuw voor Chr., en prachtige uitzichten.
Maar na een uur of zes in de stad zit ik vol. Dus nu lekker lezen in de schaduw bij het ostello.

Ik heb gemerkt dat gmail niet altijd snel is met de post, ik moet nog een vraag van Matthijs beantwoorden zegt Baukje, maar ik weet de vraag nog niet. Dus sorry, Thijs! Wel merkte ik dat het kaartje ge-updated wordt, erg leuk!
Mirgen een betrekkelijk korte rit naar (inderdaad) Assisi. Daar moet ik ook meer van zien! Wel even uitkijken met de route er naar toe want je kunt hier in Italie niet zomaar straffeloos een omweg maken heb ik gemerkt!

1 opmerking:

Brenda Kronemeijer-Heyink zei

Je hoeft Matthijs niet meer beantwoorden - hij kan niet herinneren wat de oorspronkelijk vraag was....

Maar groetjes uit Amsterdam en veel plezier verder met de uitzichten en al die leuke belevenissen.