maandag 22 augustus 2011

Ferrara

traject Verona - Montagnana (60 km)
traject Montagnana - Ferrara (75 km)

Gisteren was ik dus jarig. Dat heb ik gemerkt aan de reacties en de losse emails! Het is wel de gekste verjaardag geweest die ik heb gehad. Er was bij de mails zelfs een foto bij van Baukje, gemaakt door Nanda, en een soort reisoverzicht van Matthijs en Brenda. Allemaal hartelijk dank, lieve en attente mensen. Het geval wilde dat er nou net in Montagnana geen internetcafé was, dus mijn reactie komt wat laat.

Italie zit in een hittegolf, tenminste dat vind ik. Het fietsen is alleen mogelijk tot een uur of één, en daar pasten de etappes van gisteren en vandaag precies in. Gisteren omdat het kort genoeg was, vandaag omdat het brandalarm vannacht afging waardoor ik om half zeven kon vertrekken.
Het lijkt wel een beetje Nederland, zegt Reitsma. Soms Friesland-achtig, soms Rivierenland, soms Flevopolder (dat laatste is geen compliment, de eersten wel). Maar dan met heel andere, leuke dorpen erin. Natuurlijk niet zo spectaculair als de voorgaande weken- ik moet zeggen, ik mis de bergen wel- maar ik moet er ook niet aan denken bij deze hitte te moeten klimmen. Twee tamelijk rustige dagen door een vriendelijk landschap.
Even terugkijken naar eergisteren: het slotstuk van mijn rustdag in Verona was de opera Romeo en Juliette. Ik was er deze keer helemaal klaar voor, en heb toch zo genoten! natuurlijk, qua muzikale finesse kun je misschien beter in een zaal zijn, maar de sfeer en de manier waarop de mogelijkheden van de arena worden uitgebuit zijn ongekend. Echt een belevenis.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Wil,

We lezen met plezier je blog en vinden dat je het fantastisch doet! De reis is belangrijker dan het doel, we hebben het idee dat je erg geniet van de reis. Veel plezier met het verder ontdekken van Italië. Het was inderdaad moeilijk om van de appels af te blijven.....

Groeten, Arjen & Lies

piet en Hannie zei

Dag Wil, een hartelijke groet van ons, bijzonder om op deze manier, via de computer, contact te hebben en wat fijn dat je zo geniet.
groeten Hannie en Piet en een goede reis verder en oant sjen.