dinsdag 16 augustus 2011

Kennst du das land . . .

Etappe: Nauders-Naturns, ca. 80 km
via Reschenpas, Schlanders

Eigenlijk ben ik nog maar in Schlanders, 20 km voor Naturns. Maar hier is internet en daar niet, vrees ik. Dus gauw een kort verslag van vandaag, en dan nog 20 km heerlijk fietsen. Want zo voelt het.

Kennst du das land wo die Zitronen blühen,
im dunklen Laub, wo goldn' Orangen stehen ..

Als ik dit lied hoor denk ik: als dit ideaalbeeld een conctrete plek zou moeten hebben, dan moet dat Italie zijn. Daar ben ik nu, de titel van het blogspot is dus nu werkelijkheid. Het weer is ook Italiaans mooi. Dat geeft een goed gevoel. Maar natuurlijk nog nog geen citroenen of sinaasappels gezien. Dat kan ook niet, want het is hier nog Zuid-Tirol, waar ze Duits spreken, al hoort het- tot verdriet van vele inwoners- bij Italie. Toch wel makkelijk bij het telefonisch reserveren. Want het is hier vol, zelfs de jeugdherberg! Het heeft een half uurtje telefoneren gekost maar nu heb ik plek. De dame aan de telefoon wist niet wat het ging kosten, maar dat gaf niet zei ze, "es ist nicht teuer" en ze klonk overtuigend. Anders zie ik wel . . .

Een rustdag heeft vaak een vreemd efect. Als je dan weer op de fiets stapt voel je je eerst helemaal niet beter toegerust, eerder het omgekeerde, maar in de loop van de dag blijkt die toch zijn effect te hebben gehad.
De afdaling van de Reschenpas had wat verrassingen in petto. Het gaat namelijk wel naar beneden, maar af en toe een venijnig stukje omhoog. Daar had ik niet op gerekend, het moest dus even wennen! Maar het traject lans de Reschensee, met de besneeuwde Ortler er boven, is fabelachtig mooi!
Nu kijken wat de overnachting brengt...

´De rustdag gisteren was overigens best wel saai. Nauders was uitgestorven, ik heb mijn internet op olrde gemaakt en kaarten verstuurd, een stuk in de bergen gewandeld en s avonds tv gekeken en gecryptogramd. Dus wilde ik vanmorgen er wel weer tegenaan!

1 opmerking:

marijke zei

Ha Wil. We zijn terug en volgen je weer. Fijn dat het over het algemeen zo voorspoedig gaat, je klinkt opgewekt. Vandaag dus Italie binnengereden! Benieuwd wat de dag van morgen je brengt. Veel goeds hoop ik. Liefs, Marijke